Kisah Terkini

Khamis, 30 Ogos 2012

gambar syaitan,,,betul atau pun tidak,,,







aiii u all suma,,mesti hampa semua besa tgk gambar ni kan,,gambar ni popular dalam sekitar tak salah tahun 1996..masa tengah top gambar ni,,,masa tu gua pun dalam darjah 3 kot,,ramai kata syaitan ni berada di gua hirak semasa rombongan mereka umrah kesana..betul ke tidak gambar ni,,mari kita sama-sama lihat kebenarannya..


kepada adik-adik yang lahir pada tahun 90an, anda mungkin tidak pernah dengar tentang gambar syaitan yang ditangkap di gua hira'.. inilah antara cerita auta media massa kepada aku sewaktu aku masih di bangku sekolah rendah.. aku ingat lagi, pada ketika itu ada sorang class-mate aku yang taksub gila dengan gambar syaitan tu bawak surat khabar ke sekolah semata-mata untuk bercerita kepada rakan-rakan yang lain.. kalau ada diantara rakan-rakan yang belum melihat gambar syaitan itu dan bertanya bagaimana rupa syaitan yang diceritakan, mesti ada yang akan jawab "alaaa.. syaitan tu rupa dia macam fleeza sikit-sikit".. kah kah kah


tapi kini, sudah terbukti bahawa cerita itu (gambar syaitan di gua hira) itu adalah auta semata-mata.. syaitan dalam gambar tu sebenarnya adalah skulptur plastik yang berfungsi sebagai perhiasan untuk menarik pelancong ke gua rekreasi berdekatan bristol england.. kah kah kah.. bukan setakat orang 'melayu' kita kena kencing bulat-bulat.. tapi aku rasa ramai orang 'islam' satu dunia pun kena kencing bulat-bulat.. apa-apa pun, terbukti media massa (surat khabar) adalah antara medium perantara untuk menyebarkan cerita auta ini - pada zaman itu..


lepas tu ada pulak cerita tentang perjanjian david copperfield dengan jin ifrit.. dalam surat khabar siap sertakan bukti surat perjanjian diantara david copperfield dengan kepala bapak jin dan syaitan (ifrit).. kah kah kah.. isu ni pun ramai yang percaya dan cerita ini terbawa-bawa ke seluruh malaysia.. siap ada ustaz nama apa ntah aku tak ingat, ditemuramah kat televisyen dan ustaz tu menyatakan bahawa david copperfield ni sebenarnya pengamal sihir.. dahsyat jugak ustaz tu kononnya (ura-ura) dia boleh nampak jin berkeliaran ketika david copperfield membuat persembahan..


sehingga kini, media massa seperti televisyen, dan surat khabar masih bercerita tentang syaitan, iblis, ifrit dan makhluk-makhluk ghaib ini.. paling best cerita hantu popular masakini adalah berkaitan hantu bermuka dubur bersepakat dengan syaitan trio untuk menggomoli puteri bunian ahmoy china dolls.. tapi hantu bermuka dubur ja yang bakal kena punishment oleh dukun petai.. apa benda semua ni?? sudah-sudah la tu.. terkentut-kentut aku baca/tonton kisah seram kat surat khabar dan televisyen sepanjang minggu ini.. setiap malam aku tak boleh tidur tau!!


KaLaU SuKa SgT LIKE la,,k u all,,,hehehe...

Tiada ulasan:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...